Пiдвищення професiйної майстерності

2024 рік





2023 рік












































 








ЗАТВЕРДЖУЮ 

директор ТОВ «Всеосвіта» __________ 

І. М. Литвиненко 

01.04.2021 р.

 Програма підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників для роботи у закладах освіти (за видом освітньої послуги «КОНФЕРЕНЦІЯ») 

1. Найменування: «Освітній практикум: безбар'єрне освітнє середовище для дітей з особливими освітніми потребами».

 2. Вид підвищення кваліфікації - навчання за програмою підвищення кваліфікації (участь у конференції). 

3. Розробник – ТОВ «Всеосвіта». Доповідачі - Колотило Оксана Миколаївна, кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри педагогіки та психології Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського, учитель-методист Чернігівського ліцею № 22, співавторка підручників та посібників інтегрованого курсу «Мистецтво», тренерка НУШ з інтегрованого курсу «Мистецтво»; Ярмола Наталія Анатоліївна, завідувачка відділу інклюзивного навчання, кандидатка педагогічних наук, старша наукова співробітниця Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України; Костенко Тетяна Миколаївна, кандидатка психологічних наук, завідувачка відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України; Бабяк Ольга Олексіївна, кандидатка психологічних наук, завідувачка відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України; Гладченко Ірина Вікторівна, кандидатка педагогічних наук, старша наукова співробітниця відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України; Черниш Олена Степанівна, психологиня в галузі розвитку емоційного інтелекту, корекції невротичних розладів, наслідків психологічної травми та проблем розвитку особистості, арт-терапевтка, керівниця громадської організації «Центр сучасної психології «Міррада»; Чеботарьова Олена Валентинівна, кандидатка педагогічних наук, завідувачка відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, старша наукова співробітниця Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України; Верещак Людмила Борисівна, директорка комунальної установи "Бердичівський інклюзивно-ресурсний центр" Бердичівської міської ради, дефектологиня, логопединя, реабілітологиня; Яскевич Олеся, засновниця та очільниця ГО «Бачити серцем», експертка у сфері інклюзії, спеціальна психологиня Кравчук Наталія Іванівна, директорка школи № 168 Оболонського району м. Києва, заслужена працівниця освіти України, відмінниця освіти України.

 4. Мета програми: розкрити особливості створення безбар’єрного середовища закладу освіти, що було б найсприятливішим для адаптації дітей з інвалідністю в умовах освітнього середовища; формувати поняття інклюзивного освітнього середовища, підвищення рівня обізнаності суспільства з питань інклюзії, розуміння переваг та розвитку позитивного ставлення до впровадження інклюзивної освіти, надавати методичну допомогу педагогічним працівникам закладів освіти щодо організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, проаналізувати досвід роботи педагогів-практиків, експертів, що працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, батьків дітей з ООП та надати конкретні поради щодо роботи в інклюзивних класах. 

5. Зміст програми: 

1. Діти з особливими освітніми потребами у загальноосвітньому просторі.

 2. Особливості безбар'єрного освітнього середовища для дітей з порушеннями зору. 

3. Корекційна робота як складова інклюзивного навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку.

 4. Відбір і модифікація середовищних ресурсів для використання в освітньому процесі з дітьми з особливими освітніми потребами.

 5. Практичні підходи до корекційно-розвиткової роботи в умовах інклюзивного навчання.

 6. Практичні поради щодо організації навчання та розвитку творчих здібностей дітей з особливими освітніми потребами. 

7. Впровадження корекційно-розвивальних технологій навчання дітей з інтелектуальними порушеннями розвитку в умовах НУШ. 

8. Роль інклюзивно-ресурсного центру у реалізації прав рівного доступу до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами. 

9. Космотабір – простір для всіх. Практичний кейс літнього інклюзивного табору. 

10. Організація безбар"єрного середовища для дітей з особливими освітніми потребами у закладі освіти 

6. Напрям: створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами; формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України "Про освіту".

 7. Цільова аудиторія: менеджери, керівники освіти будь-якого рівня (заступники директорів, директори шкіл, методисти), учителі-предметники, вихователі, соціальні педагоги, асистенти учителів, корекційні педагоги, психологи закладів освіти та відділів (управлінь) освіти всіх рівнів та організаційно-правових форм, батьки та усі, кому не байдужий розвиток інклюзивної освіти в Україні.

 8. Обсяг (тривалість) навчання: 10 годин/0,33 кредиту Європейської кредитної трансфернонакопичувальної системи (ЄКТС).

 9. Форма підвищення кваліфікації: дистанційна. 

10. Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться: загальні: знання і розуміння сучасних тенденцій розвитку освіти; соціально-правових основ, законодавчих актів у сфері освіти, зокрема, інклюзивної; концепції інклюзивної освіти; здатність до навчання, розвитку продуктивного (абстрактного, образного, дискурсивного, креативного) мислення; здатність розуміти сутність сучасних теоретичних засад психолого-педагогічної діагностики, корекції, фізичної, соціально-педагогічної та психологічної адаптації та реабілітації, консультування осіб з особливими освітніми потребами та членів їх сімей; фахові: розвинені вміння організовувати діяльність на компетентнісних засадах (планування, організація, прогнозування, проектування, оцінювання тощо); організовувати та проводити роботу за основними напрямами та видами діяльності в умовах інклюзивного середовища; конструювати та реалізувати сучасні навчальні, корекційнорозвиткові програми із використанням різноманітних методів, форм і технологій; діагностувати освітній процес, учасників освітнього процесу і складати індивідуальні траєкторії; формувати уявлення про наступність та логічну послідовність організації роботи педагога в умовах інклюзивного середовища; розвивати здатність педагога ефективно реагувати на потреби дитини з ООП; розробляти зручний для використання в роботі індивідуальний план розвитку дитини з ООП. Програму укладено згідно з п. 2 ст. 59 ЗУ «Про освіту» та відповідно до п. 10 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133) і Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа» (наказ МОН від 15.10.2018 р. № 36)

















































ЗАТВЕРДЖУЮ
 директор ТОВ «Всеосвіта» __________
 І. М. Литвиненко 27.01.2021 р.
 Програма підвищення кваліфікації Педагогічних та науково-педагогічних працівників для роботи у закладах освіти (за видом освітньої послуги «МАРАФОН»)

1. Найменування марафону: «Толерантна освіта - запорука здорового суспільства»
 2. Вид підвищення кваліфікації: Навчання за програмою підвищення кваліфікації (участь у марафоні) 
3. Розробник(и) марафону – ТОВ «Всеосвіта» Спікери: Лариса Денисенко, пані посол толерантності ООН, письменниця, громадська діячка; Сергій Буров, директор Освітнього дому прав людини (місто Чернігів); Людмила Филипович, завідувачка відділу філософії та історії релігії Інституту філософії, докторка філософських наук, професорка; В’ячеслав Ліхачов, керівник Групи моніторингу прав національних меншин; Віктор Пилипенко, голова Об’єднання ЛГБТ-військових, ветеранів та волонтерів, активіст; Марина Діденко, кандидатка психологічних наук, психологиня-практик, тренерка, викладачка «Університету менеджменту освіти»; Олеся Яскевич, засновниця ГО «Бачити серцем»; Анна Покровська, психологиня ГО «Безпечний світ»; Яна Панфілова, засновниця та голова правління БО «Teenergizer»; Олександра Виноградова, експертка з питань протидії стигмі та дискримінації, пов’язаної з ВІЛ та розвитку соціальних послуг у сфері громадського здоров’я; Ілона Рашковська, психологиня-методистка вищої категорії, керівниця психологічного клубу «Давай поговоримо», співзасновниця ГО «Інститут сучасного психоконсультування»; Інна Маніленко, методистка відділу управління закладами освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів».
 4. Мета марафону: розширити знання та уявлення педагогічних працівників про права людини; мотивувати освітян інтегрувати в освітній процес різні форми виховання поважного ставлення до оточення; дати педагогічним працівникам інструменти створення в закладі освіти спільноти, де кожен відчуватиме себе рівним, цінним та захищеним; окреслити основні перепони в побудові толерантного середовища та навчити педагогічних працівників знаходити дієві шляхи профілактики та розв’язання конфліктних ситуацій, що ґрунтуються на ненависті до представників різних соціальних, етнічних, вікових, релігійних груп тощо.
 5. Напрям марафону: формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статі 12 Закону України «Про освіту»; розвиток емоційно-етичної компетентності; створення безпечного освітнього середовища для всіх здобувачів освіти. 6. Зміст марафону 
1. Права людини та толерантність: від сухих визначень до реальності. 
2. Релігія в закладах освіти: як говорити про це з дітьми та чи говорити взагалі. 
3. Етнічна та расова дискримінація в українських закладах освіти. 
4. Права ЛГБТ: від ігнорування до булінгу. 
5. Інклюзія. Що можна упустити за пандусами та ІПР. 
6. Діагноз ВІЛ – це не соціальний статус.
 7. Булінг. Лікуємо причини, а не симптоми.

 7. Обсяг (тривалість) марафону: 15 годин/0,5 кредиту ЄКТС 
8. Форма (форми) марафону: дистанційна 
9. Програмні результати: саме в закладах освіти має формуватися громадянське суспільство. Тому в закладах освіти необхідно не тільки надавати ключові знання, вміння та навички з предметів, але й вчити товаришувати та будувати спільноти. Саме тому діти з малих років мають знати про розмаїття людей, думок, переконань та способів життя. Кожна родина може обирати конкретні життєві моделі та привчати дитину тільки до них. Однак в школі учні мають отримувати повну інформацію про всі боки реального життя. І для того, щоб коректно та фахово доносити таку інформацію до дітей, педагоги мають володіти певними знаннями та постійно їх доповнювати та актуалізовувати. 
10. Цільова аудиторія: менеджери закладів освіти всіх рівнів та організаційно-правових форм (директори шкіл, заступники директорів, методисти), педагогічні та науковопедагогічні працівники закладів освіти всіх рівнів та організаційно-правових форм, батьки та інші учасники освітнього процесу. 
11. Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться: загальні: володіння знаннями про права і свободи людини; вміння формувати безпечне новітнє освітнє середовище; володіння громадянськими та соціальними компетентностями, що пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; вміння виявляти та долати бар’єри у процесі навчання учнів з особливими освітніми потребами; здатність виявляти та вирішувати проблеми у професійній діяльності; здатність знаходити нові творчі підходи до вирішення професійних завдань в інклюзивному освітньому середовищі; здатність приймати обґрунтовані рішення, професійно викладати та аргументувати свою позицію; усвідомлення проблем людства і власної участі у їх розв’язанні; застосування набутих знань у професійній діяльності; фахові: безперервно оновлювати м’які навички, що спрямовані на досягнення життєвопрофесійної ефективності; вміння визначати та усувати бар’єри які стають на заваді розвитку соціальних навичок; вміння формувати в учнів здатність розв’язувати аналітичні проблеми та проблеми, що пов’язані з реалізацією певних соціальних ролей (громадянина, здобувача освіти, члена родини тощо); володіння знаннями про нормативно-правове забезпечення належної організації роботи закладу освіти із запобігання та протидії булінгу; володіння інформацією необхідною для збереження власного здоров’я; компетентність в організації інклюзивного освітнього середовища; компетентність у сфері національного законодавства; обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з психології для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуальноособистісному становленню дітей; розуміння механізмів формування соціальних фобій у здобувачів освіти; уміння демонструвати соціально-емоційну компетентність у професійних ситуаціях. * Програму укладено відповідно до п. 10 постанови КМУ від 21 серпня 2019 р. № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року №





ЗАТВЕРДЖУЮ 

Директор 
ТОВ «Всеосвіта» І. М. Литвиненко 
25.02.2021 р.
 Програма підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників для роботи у закладах освіти (за видом освітньої послуги «ВЕБІНАР»)

 Програму підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників розроблено відповідно до сучасної державної освітньої політики, Концепції Нової української школи та стратегії реформування освіти в Україні. 
1. Найменування: «Гра як провідна діяльність на прогулянках з дітьми. Ідеї для ЗДО».
 2. Вид підвищення кваліфікації: навчання за програмою підвищення кваліфікації (участь у вебінарі).
 3. Розробник – ТОВ «Всеосвіта». Спікер(ка) - Островська Вікторія Валентинівна, засновниця і власниця двох дитячих садочків і альтернативної школи у Боярці, юрист, магістр міжнародного права, педагог, дипломований спеціаліст з дошкільного виховання, сертифікований спеціаліст Міжнародного інституту Ньюфілда (психологія розвитку). 
4. Мета: надихнути педагогів і дати їм теоретичні та практичні знання для проведення цікавих, корисних, пізнавальних ігр під час прогулянок у дитячому садку.
 5. Напрям: розвиток професійних компетентностей; формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України "Про освіту"; психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку.
 6. Зміст: 
1) досвід проведення ігор під час прогулянок у дитячому садку; 
2) методичні рекомендації щодо організації вільної та сюжетно-рольової гри під час прогулянок; 3) теоретичні основи для визначення мети та завдань гри просто неба у дитячому садку; 
4) різноманітні ігри, які можна використовувати під час прогулянок;
 5) формування у педагогів вміння самостійно планувати і організовувати ігри на прогулянках з дітьми. 
7. Обсяг (тривалість) навчання: 2 години/0,06 кредиту Європейської кредитної трансфернонакопичувальної системи (ЄКТС). 
8. Форма (форми) навчання: дистанційна.
 9. Програмні результати:
 1) ознайомлення педагогів із досвідом проведення ігр під час прогулянок у дитячому садку; 
2) вивчення методичних рекомендації щодо організації вільної та сюжетно-рольової гри під час прогулянок; 
3) вивчення теоретичних основ для визначення мети та завдань гри просто неба у дитячому садку;
 4) дослідження різноманітних ігр, які можна використовувати під час прогулянок;
 5) формування у педагогів вміння самостійно планувати і організовувати ігри на прогулянках з дітьми.
 10. Цільова аудиторія: педагогічні та науково-педагогічні працівники закладів дошкільної освіти.
 11. Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться: загальні: здатність самостійно навчатися та розвивати особистісний потенціал; здатність до продуктивної професійної діяльності на основі розвиненої педагогічної рефлексії відповідно до провідних ціннісно-світоглядних орієнтацій; усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я; здатність до розвитку особистісного потенціалу, самореалізації, професійного лідерства та досягнення успіху; уміння застосовувати сучасні підходи та техніки викладання у процесі навчання; усвідомлення важливості екологічної культури для гармонійного розвитку суспільства та особистості; фахові: обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню дітей; компетентність щодо закономірностей та вікових особливостей дітей, зокрема дошкільного віку; вміння формувати в учнів розуміння важливості екологічної культури та побудови гармонійних взаємовідносин з навколишнім середовищем;  вміння самостійно планувати і організовувати ігри на прогулянках з дітьми.

* Програму укладено відповідно до п. 10 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)




ЗАТВЕРДЖУЮ
 Директор ТОВ «Всеосвіта»
 І. М. Литвиненко 
23.02.2021 р.
 Програма підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників для роботи у закладах освіти (за видом освітньої послуги «ВЕБІНАР»)
 Програму підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників розроблено відповідно до сучасної державної освітньої політики, Концепції Нової української школи та стратегії реформування освіти в Україні.
 1. Найменування: «Модель 4-К в освіті: від теорії до практики».
 2. Вид підвищення кваліфікації: навчання за програмою підвищення кваліфікації (участь у вебінарі).
 3. Розробник – ТОВ «Всеосвіта». Спікер(ка) - Харитонова Вікторія Олегівна, ігромайстриня, експертка з розвитку дітей за допомогою ігор, засновниця проєкту «Ігромайстерня», розробниця МУВ-методики (Майстерня Успішних Винахідників), організаторка майстер-класів та груп розвитку дітей віком від 5 до 11 років. 
4. Мета: надати поради для ефективного застосування моделі 4-К в освіті; пояснити як навчити дітей застосовувати гнучкі навички у реальному світі.
 5. Напрям: психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку; формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту»; розвиток професійних компетентностей.
 6. Зміст:
 1) практичне впровадження моделі 4-К у освітній процес;
 2) інструменти формування м’яких навичок у дітей; 
3) створення простору для розвитку «м'яких» навичок у дітей і дорослих;
 4) застосування ігрових прийомів для отримання бажаного ефекту.
 7. Обсяг (тривалість) навчання: 2 години/0,06 кредиту Європейської кредитної трансфернонакопичувальної системи (ЄКТС). 
8. Форма (форми) навчання: дистанційна. 
9. Програмні результати: 
1) активна наполеглива робота над завданнями педагога та учнів;
 2) усвідомлення важливості формування "м’яких" навичок у дітей; 
3) застосування ігрових прийомів, які допоможуть ефективно впровадити модель 4-К у навчальний процес.
 10. Цільова аудиторія: педагогічні та науково-педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, класні керівники, соціальні педагоги, психологи
 11. Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться: загальні: уміння застосовувати сучасні підходи та техніки викладання у процесі навчання; здатність формувати у здобувачів освіти вміння конструктивно керувати емоціями та розв’язувати проблеми; здатність самостійно навчатися та розвивати особистісний потенціал; уміння демонструвати соціальноемоційну компетентність у професійних ситуаціях; уміння застосовувати сучасні підходи та техніки викладання у процесі навчання; здатність до продуктивної професійної діяльності на основі розвиненої педагогічної рефлексії відповідно до провідних ціннісно-світоглядних орієнтацій; здатність знаходити інноваційні підходи до вирішення професійних завдань в сучасному освітньому середовищі; фахові: здатність безперервно оновлювати "м'які навички", що спрямовані на досягнення життєвопрофесійної ефективності; вміння визначати та усувати бар’єри які стають на заваді розвитку соціальних навичок; здатність удосконалювати оригінальний підхід до власної життєво-професійної діяльності; обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуальноособистісному становленню дітей; компетентність щодо закономірностей та вікових особливостей дітей; знання і розуміння способів активізації креативного мислення і когнітивної гнучкості учасників освітнього процесу; вміння формувати у здобувачів освіти м’які навички, що спрямовані на досягнення життєво-професійної ефективності; усвідомлення важливості формування "м’яких" навичок у дітей; вміння застосовувати ігрові прийоми, які допомагають ефективно впроваджувати модель 4-К унавчальний процес.
* Програму укладено відповідно до п. 10 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)